1.12.2014

Joulufiilis

Miten mulla alkokin soimaan päässä Munamiehen Pomppufiilis, mutta sanoilla 'minulla on joulufiilis'. Siihen voiskin muuten jotkut fiksut lapset keksiä uudet jouluaiheiset sanat niin olis kiva biisi nyt laulella.
Joulukuun ensimmäinen päivä. Ensimmäiset luukut avattu. Mein perheessähän on 4 ihmistä, mutta meillä taitaa olla kalentereita.. ööö... 9 kpl. Mulla on vaan yks Monster High suklaakalenteri. K halus tänä vuonna Kinder kalenterin mielummin kun mitään lelukalenteria, ja sen lisäks sillä on tavallinen angry birds suklaakalenteri. B:lla ja D:lä on yhteisenä muumi-lelukalenteri, ja B:lla isojen suklaiden my little pony kalenteri, ja pienempien suklaiden tavallinen poni kalenteri. D:llä on tavallinen poni ja sofia -kalenterit. Ja sit on yks ilmainen kuvakalenteri. No, mä taisin vähän liikaa näitä nyt hankkia. Kun 2-vuotiaskin saa nyt kaks suklaata joka päivä.. Mä oon aina tykänny joulusta, muilta osin paitsi tietenkään liharuuan suhteen. Ja vaikka joulu on kaupallinen ja kaikkee mahdollista, niin musta se on ihanaa, ja musta on tosi kivaa antaa lahjoja, etenkin lapsille, mutta vähän muillekin.

Vielä ei olla laiteltu joulukoristeita, niitä laitellaan sit kun pidetään tälleen keskenämme omat pikkujoulut. Lahjoja mulla on jo hirveesti. Mutta en tiiä kauan mun lapset uskoo pukkiin, tai uskooko ollenkaan, koska kaikki lahjathan mä joudun ostaa niin että ne on mukana, kyllä ne näkee mitä mä ostan, en mä oikein salassa pysty, paitsi ne mitä tilaan netistä ja avaan paketin vasta sit kun lapset nukkuu. Oon kyllä niille kertonut et tärkeille ihmisille voi ostaa yhdet lahjat, ja muut on pukilta. Että niiden pakettien joukossa mitä ne jouluna sitten saa on yksi paketti multa (todellisuudessa varmaan 20) ja muut joulupukilta, mutten kerro mikä se lahja on mikä olis multa. Että tällä tavallaan voi vähän selittää sitä jos ne muistaa nähneensä mun ostaneen jonkun lahjan, mut mitäs sit jos jouluna ne muistaakin joka lahjasta että ton äiti osti sillon joskus kaupasta.

En saanut otettua mitään hyviä joulukorttikuvia tänä vuonna ollenkaan. Kun pari päivää oli hyvin lunta ja halusin ulkona ottaa kuvia niin eihän se K tullu meidän kanssa ulos, ei se tuu melkein koskaan mein kanssa enää minnekään... Joten siellähän sain sit kuvia pelkästään tytöistä. Vähän harmi, yleensä oon joka vuosi ottanu jotain jouluisia kuvia mun lapsista. Pitää sit yrittää jos sit pikkujouluissa saisin kaikki ees jouluisiin asuihin ja kaikki kolme samaan kuvaan.

Ajattelin yrittää olla positiivinen koko joulukuun ajan. Esim. viime vuonna varmasti mua paljon masensi yksinäisyys. Kuten on nyt tänä vuonna koko ajan masentanutkin. Se on kuitenkin asia mille en välttämättä hirveesti voi mitään, en mä voi väkisin etsiä mitään suhteita tai uusia bestiksiä. Pitää yrittää ajatella että on mulla ainakin mun lapset, ja se on tärkeintä. Ne sentään on joka päivä mun kanssa. Että vaikka varmasti synttäripäivänäkin tulee mieleen et aikun olis bilettämässä kavereiden kanssa, niin pitää miettiä et enpä oo ainakaan täysin yksin kun on lapset. Lapset ja facebook saa luvan riittää mulle. Pitää olla tyytyväinen siihen mitä on eikä aina miettiä vaan sellaisia mitä puuttuu.

Mun joulukuusi sinä vuonna kun asuin ekaa kertaa yksin omassa kämpässä. Teinikuusi selvästikin; siellä roikkuu stingejä ja on kruunu ja ballerina-Barbie :D Huono kuva, kun otin kameralla valokuvasta kuvan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti