23.7.2012

Ja hänet kastettiin nimellä Daisy Lumikki Fantasia



DAISY LUMIKKI FANTASIA

Vihdoin mun ihana pieni vauva sai nimen! Vaikka en missään vaihessa sitä pitänyt salassa, nyt hän on ihan virallisesti Daisy Lumikki Fantasia. Fantasia on suomen nimirekisterissä ensimmäinen, kuten oli B:kin e-kirjaimen kanssa. Daisy oli nätisti, välillä kyllä itki, mutta pääasiassa hienosti.

Mulla oli kamala kiire edellisen päivän kun kävin Lahdessa parantaa mun tatuointia ja lisää sinne tiaran sisälle D-kirjaimen, ja koko päivä meni siellä, ja kävin joskus puol kolmelta nukkumaan vasta. Olin jo melkein itku silmässä että tuliko oharit kun oli sellanen pieni informaatiokatkos tullu mun ja tatskatyypin välillä,
et se oli olevinaan perunu tapaamisen, mut mä en ollu siitä tietoinen ja menin silti Lahteen. Ihmettelin miks se ei tullu, ja kaverin kanssa mietittiin kaikki syyt läpi onko joutunu sairaalaan, tai nukkuu ja unohtanu ja akku loppu tai jos on ollu tuhma, niin olis kyllä ollut pitänyt jo aamulla päästä putkastakin pois :D
Onneks oli frendi siellä, etten turhaan mennyt ja maksanut sitä matkaa lasten kanssa. Siellä Lahdessa on kyllä kummallisia hissejä! Toiset puhuu 'olette menossa ylöspäin, saavut kerrokseen S2, saavut kerrokseen PP, ja vastaavaa ja toinen hissi jättää kerroksia väliin, ei ollu edes hissinappulaa ykköseen, mutta kakkoseen ja P:hen tai vastaavaan kyllä pääsi.

No onneks tatska on nyt korjattu vaikka päivä menikin siinä. ja tykkään nyt enemmän kun ennen tästä. Mä olin kyllä kun mikäkin ahdistava outo kyylä siinä hommassa kun aloin frendin avustuksella selvitellä sitä asiaa :D Mulle ei ollu kerrottu osoitetta, koska piti tulla asemalle vastaan, en muistanut sukunimeä, findista ei saanut puhelinnumerolla osoitetta selville, mutta loppujen lopuks aika pian olin jo soittanut sen poikaystävälle, ja löytänyt sen kodin (vaikka siinä olikin väärät sukunimet) ja odottelin jo sitä siellä ovella. Kerran aiemmin nähny tän tatuoijan, ja olin noin vaan ilmestynyt sinne :D

Joo, yö meni sitten koristellessa keksejä, muffinsseja, kakkuja ja muuta. Muutenkin kamala stressi, stressit ei sovi mulle kun itken sit helposti. Yhtään en tiennyt ennen h-hetkeä ees että mitä itekään laitan päälle. Ja leipomukset ei oikeesti olis tullu valmiiks ilman muiden apua. Aamulla vaikka miten nukutti niin oli pakko alkaa taas siivoo ja laittelee loppuja syömisiä.

Taas olin varmaan viimeinen kirkossa, että kaikki keitä nyt tuli niin oli siellä jo ennen meitä. Ei ollu kovin paljon vieraita. Mun vanhemmat, mun veljen perhe, muttei mun veli, koska se oli töissä (eli kolme henkilöä), mun siskon perhe (5 henkilöä), mun sisko on kummi, ja paikalle ei päässyt yksi muu kummi, mutta kaksi kummia tuli, toinen miesystävänsä ja yhdenlapsensa kanssa, ja kaksi mun frendiä, kotiin ilmestyi sitten yksi frendi vielä. Pappi oli tosi outo. Olin jo aikasemmin siitä kuullut juttuja joten osasin odottaakin sellasta. Se vähän tuijotteli ainakin joitakin naisvieraita, ja enhän mäkään voi mitenkään saada näitä mun tissejä piiloon, kun on tällaset litratissit.. Mun isä melkein pakotti mua kutsuu papin sitten meille vaikkein olis halunnu mutta 'kuuluu kutsuu, tottakai kutsut!', ja kaikki tais täällä vaan odottaa että lähtispä se pian pois.

Mutta jotain hyvää siinä papissa, se säesti kirkossa ne virret! Ennen mein ristiäisissä kaikki on laulettu ilman säestystä. Olin valinnut kolme tavallista virttä ja yhden ihanan laulun 'tyttö onnellinen'. Harmi vaan ettei kukaan osannu sitä kovin hyvin, olin siihen tulostanu kyllä kaikille ne sanat. Kiva muutes, siitä raamatusta kun luettiin juttuja, se kummin juttu, isovanhemman juttu, K luki isoveljen rukouksen vai mikä se onkaan, niin sitten kun pappi tunki mulle sen raamatun että luen äidin/isän jutun. En muistanu aiemmilta kerroilta että sellanen pitäis lukee, niin kyllä mua vaivas lukee ääneen joitain asioita tyyliin 'me vanhemmat' tai mitä olikaan, kun siis parissa kohtaa selkeesti tuntu sanoo niitä sanamuotoja kun on yksinhuoltaja eikä lapsilla minkäänlaisia isejä olemassakaan. Jos olisin etukäteen tienny tästä, olisin voinu mielessäni muuttaa ne sanamuodot ennen niiden lausumista.

B pyyhkii kastamisen jälkeen Daisyn pään, ja K luki sen isoveljen rukouksen, että kiva kun nääkin sai jotenkin osallistua. K koko ajan kyseli että joko on sen vuoro, ehkä sitä jännitti :) Yksi kummeista, sylikummi, kuka on melkein-pappi itsekin, piti kastepuheen. Oli ihana puhe, ja huomasin että useat herkistyi ja tuli kyyneleitä, kuten itse puheen pitäjältäkin, ja ei ollu kaukana ettei muakin olis alkanu itkettää sen aikana.
Ja nytten mun pikkuinen prinsessani on Daisy Lumikki Fantasia. Ihana söpö prinsessa nimi täydelliselle pikkutytölleni <3 ps. en tiiä miks ihmeessä tää näyttää välillä tätä tekstiä valkosella alueella, enkä osaa muokkaa sitä pois! Älkää antako häiritä.

Tässä kuvia tarjottavista




Ja tässä oli kutsu, edestä, sisältä ja takaa




tällasen ison kortin Daisysta annoin sitten vielä kummeille 

ja tällasia kiitoskortteja olin askarrellut :)


Laitetaanpas sit vielä muita kuvia ristiäispäivältä
Melkein kaikki kuvat missä mä olin oli aivan kamalia ja ei tosiaan julkaisukelpoisia, 
tekis niin mieli päästä käsiks kaikkien vieraiden kameroihin poistamaan huonoja kuvia. 
Minkäs sille voin kun oon vaan niin ruma ja epäkuvauksellinen, 
ja en oo turhaan valittanu mun tisseistä ja käsiläskeistä aina, koska ne tosiaan pilas totaalisesti kaikki kuvat! :'(
Ja mä en voi/viitsi laittaa kuvia muista ihmisistä kun vaan itestäni ja mun lapsista ilman lupia, että ei oo kovin paljon valinnan varaa edes valita kuvia tänne ettei vieraita näy :D pidän tän kuitenkin tällä tapaa
yksityisenä blogina, kun en koskaan ketään ulkopuolista mainitse nimilläkään.

Tää on kiva kun meillä on nää Daisy-pinnit :)







Heh, tää oli hauskaa, kun sain kuvan just kun puklua alko valuu suusta :D


Harmittaa se kun ei tullu otettua kunnon sisaruskuvaa tai mitään, esim K:sta on ihan sikavähän kuvia. Mut se ei koskaan haluu oikein kuvattavaks ja tuskastuu ja temppuilee vaan, kun keskittyy aina juhlissa vaan serkkujen kanssa leikkimiseen. Mä kyllä haluaisin meistä jonkun kivan perhepotretin joskus.


kotona oli tällasia kukkia, ja muutes, kirkossa oli päivänkakkaroita, miten hyvä tuuri!!!



tässä lahjoja ja kortteja, ja sai rahaakin, ja kaikki lahjat ei ollu tässä tai vielä saapunut :)


Kello on jo ihan sikapaljon, miks mä en oo vielä nukkumassa! Eli sinne siis vauvan viereen <3

Ensin vielä loppukevennys, minkä ehkä vain jotkut ymmärtää
'Nyt pitää vettä heittää välillä, että jaksaa syödä lissää kakkuu,
sano pappi  ja meni vessaan ja söi kyl tasan kaikkia lajeja.'

8 kommenttia:

  1. Hei!

    Törmäsin sattumalta blogiisi, ja jään seurailemaan mielenkiinnolla elämäänne :)
    Saanko kysyä, miksi lasten isät ei ole kanssanne tekemisissä, mainitsit siitä tuossa kastepostauksessa niin uteliaisuus heräsi. Kaikkea hyvää teille!!

    - 2:n tytön yh-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole varmaan mitään järkeä vastata tähän kovin yksityiskohtaisesti kun jutut leviää. Mutta en siis tiedä miksi ei ole, ehkä siksi etten mä ole halunnut niin. Kukaan ei alunperinkään ole ollut haluamassa vauvaa eikä olla seurusteltu. Jokaisen lapseni kohdalla on silti ihan erilaiset tarinat.

      Poista
  2. "Kukaan ei alunperinkään ole ollut haluamassa vauvaa eikä olla seurusteltu" Tarkoittaako tämä että lapsillasi on eri isät kaikilla? Sinä kuitenki halusit lapsia? Tuskin kenellekkään kolme vahinkoa sattuu? Ja tarkoitukseni ei ole arvostella tai aiheuttaa mielipahaa :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä, kaikilla olisi eri isät, jos heillä olisi isät. Nämä on kuitenkin täysin isättömiä. Eikä ole kolmea vahinkoa, tämä kolmas ainakin on kaikkea muuta kuin vahinko, niin paljon harkittu ja mietitty. Ja ensimmäisestäkään en käyttäisi sanaa vahinko vaan ennemmin vaikka 'odottamaton lahja' :D

    VastaaPoista
  4. Tarkoitatko siis tuolla "kukaan ei alunperinkään ole ollut haluamassa vauvaa" että isät ei ole halunnut, eivätkä näin ollen ole ryhtyneet isäksi tietoisesti?

    VastaaPoista
  5. Hei törmäsin blogiisi sattumalta ja jäin kyllä seurailemaan (: Nätin nimen oot tytölle antanut, ihanan omaperäinen. Saako uteliaisuudesta udella sisaruksienkin toisia nimiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiva kuulla että säkin pidät nimestä. Paljon mun lasten nimiä on ihmetelty, mut tietenkin ymmärrän että se on makuasia eikä kaikki tykkää kaikesta samasta. Kentsun koko nimi on Ken Romeo Christian, ja toinen tyttö on Barbie Princess Marilyn. Itse tietenkin pidän paljon näistä nimistä, en muuten tietenkään olisi niitä näille antanut. Oon suunnitellut seuraavienkin lasten nimet, ihan huvikseen tietenkin, ei niitä ole tulossa enää (mut ne olis Rocky Prince Julian tai Candy Tiara Illusia tai jotain vastaavaa). Mutta tykkään erikoisemmista nimistä mitä ei välttämättä samassa koulussa muilla lapsilla tule olemaan. Barbie e-kirjaimen kanssa, niinkuin Fantasiakin, oli ensimmäiset Suomen rekisterissä. Christian on tosi yleinen kyllä, mutta se sopi siihen pötköön. Nykyään ehkä laittaisin sen nimen tilalle Damian tai Damien. Itse oon aina omaa nimeäni pitänyt ihan liian tylsänä, niin halunnut sitten omille lapsille jotain erottuvampaa.

      Poista